La programació pirotècnica de la Gran Fira d’enguany posarà un contrapunt entre la tradició i la modernitat. La traca correguda del dia 2 i el castell de pals del dia 10, els dos a la plaça de l’Ajuntament, ens remunten a l’origen de la tradició pirotècnica, amb els primers usos de pólvora de caràcter recreatiu i social. Per la seua part, el correfoc de tancament del dia 29 (Barques, Ajuntament i Marqués de Sotelo) és una nova manifestació festiva reconeguda i protegida que vertebra el territori valencià de nord a sud, present en nombroses festes populars i que s’ha consolidat gràcies a la gran quantitat de colles que la practiquen.
Menció a part mereix la disparada a l’antiga que es farà el dia 16 a la plaça de l’Ajuntament. Un muntatge espectacular, digne de visitar abans de la seua execució i que recrearà de manera fidel, les disparades dels anys quaranta i cinquanta.
Finalment, el dia 23 a l’Albereda, el punt de modernitat el posarà una minimascletà nocturna amb efectes de color completament digitalitzada que farà un pas més en la relació entre tradició i tecnologia dins l’àmbit pirotècnic.